Tuesday, March 10, 2009

Senangnya dalam hati

Menghabiskan cuti hujung minggu dan cuti maulud nabi di rumah,menonton astro yang tayangan ceritanya semua dah hafal(sebab diulang berpuluh kali).Memang seronok bukan?Tapi lagi seronok bila dapat buat Latihan praktikal dekat dengan rumah! Pagi selasa aku round2 la bandar kota tinggi sebab nak cari tempat LI yang dekat dengan rumah punya pasal.Keluar rumah around pukul 10.30pagi ditemani oleh kazenku,Lina.Mencari pusat komputer dan syarikat2 yang sewaktu dengannya.
Pegi tempat A,antar resume and kakak tu kata akan dipertimbangkan coz takut tempat tu xsesuai utk aku buat LI.
Round2 lagi pgi plak tempat B,antar resume,kena interview dengan bos dia.Isi borang apa ntah.But ada part yang kurang seronoknya kt tmpt B ni coz cuti pada hari khamis.N kena keje pada sabtu n ahad!! No..no..no..tujuan aku nk LI dkt dgn rumah coz nk merayap n berfoya2 pd weekend!
Lastly,pgi plak kt tmpt C ni.Mula2 first impression aku ,diaorg ni mcm xnk layan je..coz kna tgu bos dia.But at last bila bos dia dtg.Mintak resume,interview kjap(berpintal mulut den nk speaking).N amazingly bos tu ckp "ok confirm i terima u praktikal"...hahahah..gembira sungguh dalam hati.Aku macam xpercayala dapatkan.Mintak kt bos tu confirmation letter.Dia kata nanti dia email.Yang sangat seronoknya kt tmpt ni working hours 10pg-5ptg.N sabtu ahad aku diistiharkan cuti!!! hahahahahaha...akhirnya misi aku tercapai.Ouh bab elaun plak nnt aku nk tryla bodek bos tu..bgla ckit elaun makan ke..xkesahpun psl elaun.yang penting dpt timba pengalaman n yang paling best dekat dengan rumah.
Aku confirm akn LI kat tempat yang sekangkang kera dengan rumahku.Pasni merempit je ke tempat keje ni.Mula2 plan mau bawak keta but bile fikir kena bayar parking ari2..xsanggup den..
So kepada rakan-rakan sekalian anda tidak akan berjumpa dengan saya di uniten pd bulan april shingga hujung bulan jun.Saya akan berada di kampung halaman yang tercinta :)

1 comment: