Thursday, May 14, 2009

KL?

Dulu masa kecik-kecik kalau nak gi KL mesti rasa excited gila.Yelah mungkin normal bagi orang yang dah biasa duduk kt kota metropolitan ni kan.But bagi aku yang duduk kt negeri selatan tanah air ni dapat pegi KL seolah-olah macam dapat gi oversea je.Ayah bukanlah senang sangat time tu nak bawak kami sekeluarga pergi melancong selalu.Lagipun aku tak ada sedara yang rapat pun yang duduk kt KL.Semua sedara mara ada kat area johor and singapore je.So peluang untuk pegi KL memang jarang sama sekali.Tapi bersyukur juga,first time pegi KL dengan family,masa tu takde lagi KLCC n KL Tower.Pastu second time pegi ikut rombongan sekolah rendah .Rombongan untuk pelajar darjah 6.Pegila melawat Petro Sains ,KL Tower .Memang terujala masa tu dapat pegi KL."Budak kecik jakun first time tgk KLCC" bayangkan la macam mana kan.Pastu masuk teknik kawan pulak dengan budak KL,adala jugak ikut dia turun KL.Stay kat umah dia kt subang.So dapatla menjejakkan kaki kat Sunway Pyramid and Subang Parade.last sekali time sekolah dapat gi KL ikut rombongan ajk asrama.
Zaman after sekolah plak.Aku berpeluang duduk dekat Shah Alam selama 3bulan.Further study kt kolej kt area situ.Pastu dapat pulak tawaran Uniten.Then masukla Uniten.
Panjang gile intro kan.Aku just nak cite.Selepas hampir 3tahun aku duduk kat area KL.Rasanya pengajian aku kt uniten ni la titik akhir aku nak stay kt area KL.Nak kata bosan tu.Xdela..Banyak je entertainment yang menghiburkan aku.Kawan-kawan dan sahabat pun xmemberi sebarang masalah kepada aku.Teman lelaki?hehe...selalu jer menemani aku waktu hujung minggu.
Setelah lebih kurang 2 bulan aku duduk kat rumah sempena aku melalui latihan industri kt sini.Aku rasa seronok.Sebab dapat dekat dengan family aku.Dapat makan masakan emak.Dengar leteran ayah.Aku rindu semua tu.Aku seronok dapat jumpa adik-adik aku.Dapat marah diaorg.Aku fikir aku nak keje kat negeri aku lahir ni jer.Malas dah nak jauh2 ngn family.Tapi...................................kalau dah kawin nanti cmne lak?mesti kena ikut husband kan?

No comments: