Sunday, February 15, 2009

3 tahun!

Dalam diam xdiam dah 3tahun ++ aku berada kt uniten terchenta nie..Xsangka dah lama rupanya aku kt uniten nie.Daripada jadi junior,panggilan utk senior abg n kakak dan sekarang aku pulak dipanggil kakak.Usia pun dah menginjak naik.Daripada umur 18tahun melangkah masuk ke uniten..dan skrg aku berumur 22tahun! sangatla xpercaya...tapi nk buat mcm mana kan itu smua realiti! Yang paling xnak aku hadapi ialah lg setahun aku akan berada di uniten nie..wah...mcm sedih plakkan.nak tinggalkan uniten terchenta ni.
Banyak dah pahit maung kehidupan yang aku blaja kt sini.Kalu dulu masa skola,aku blaja utk mnjadi student.Tapi disini aku blajar menjadi insan,menjadi orang.Positif dan negatif terletak atas tangan sendiri.Belajar berdikari,belajar membuat keputusan sendiri.Even pernah duduk asrama masa skola dulu tapi xsama.Bcoz kt asrama still ade orang jaga.Warden2 yang garang dan sbgnya.Tapi kat sini semua dibuat sndiri,xde sape jaga.Kitalah yang perlu jaga diri sendiri.Banyak juga orang yg culture shock bila masuk uniten ni.Kebiasaannya orang yg tak biasa dengan kehidupan bandar.So bila turun KL jd jakunla beb.Tahniahla pada siapa yang pandai menyesuaikan diri di kota metropolitan nie.
Adei..apa2 je aku mengarut nie..Korang plak macamana?apa prasaan bila pikir xlama lg berada kt uniten nie.Kehidupan bekerja plak menanti...;)

1 comment:

strawberry said...

erm,sedyh gak ble pk.
hurm.
cmne la nnt ble msk alam pekerjaan?
sumenye berbeza, sumenye berubah.
so, nikmati la kehidupan skrg.
satu ari nnt, ia akan jadi sebuah kenangan yg indah n akan sentiase besemadi dlm ingatan kite.
ain mmg respect gle ngn akak psl wawasan ni.
ain juga syg wawasan even xla lame sgt msk kelab ni.huhu